Followers


Thursday, December 2, 2010

UNTUK INSAN TERISTIMEWA









salam
dear izreen

emm..today aku nk gtau tntang betapa risaunya aku pada seseorg nie..em..aku sebenarnya sedih coz x dapat bantu dier ..aku terus terang kalo boleh aku nk bantu sepenuhnya.tapi aku terbatas n aku tau benda2 yg aku cakap x da membantu dier ..sebaliknya menyebabkan hatinya sakit..humm..aku cuma nk bagii sokongan pada dier n aku nk dier tau dier x kan pernah keseorgn..coz aku akn sentiasa ader utk dier...aku ader utk dier bukan shja time dier epy,malah aku ader saat dier susah,marah,sedih setiap masa...semalam satu hari aku x keruan pikir kan pasal dier..aku pk bagaimana nk naikkan semangat dier...aku tau x da saper yg dgr luahan hati dier n sering persalahkan dier kat saner..ermm..aku mungkin bukan pakar motivasi..tapi aku iklas..nasihatkan dier..aku nk dier sentisa kuat n bersemangat..menjalani kehidupan disana...aku harap dier akn mnjadi seorg yg tabah n kuat walaupun aku tau bnda yg dihadapi nya itu sgt sakit utk ditelan..tapi aku harap dier yakin bahawaa satu hari nanti pasti ader ganjaran utk kesabaran n ketabahan dier ..percayalahh ya..n yg paling pnting aku nk dier jaga hubungan dier ngan ALLAH..itu paling penting ,,kalo b raser keseorg n raser lemah,tmpat terbaik utk kita mengadu n memohon pertolongan adalah ALLAH ...insyaALLAH pasti b tenang utk hadapi sumer nie..mybe ayg x dpat raser situasi sebenar masalah disana..tapi ayg tau penyelesaian kepada setiap mslah pasti ader x kira ia lambat atau cepat..kerana setiap masalah pasti ader penyelesaian nya syg ya...yakin bahawa ALLAH sygkan b..sebab tu dier bagi dugaan nie..nk tgk utabah x mnjalani n yg pling pnting segala dugaan ini diberi utk menguji keimanan kita sebagai hambanya ....b...ayg nk b tau..wlaupun sakit mcm maner pown..itu adalah kehidupan...dengan menjalani sgla kehidupan dgn penuh dugaan dan cabaran itu lah yg akan mematangkan dan memahirkan b utk menjalani kehidupan yg mendatang ..setiap maser kiter diuji dgn dugaan ...hanya kita yg menentukan sama ader kita adalah winner atau losser..but i know my hubby seorg yg sentiasa menang coz dier sgt kuat hadapi bnda nie..ayg yakin kamu dapat hadapi nya..b pown kena yakin dgn diri b..ayg sgt2 yakin dgn diri b..n ayg x nk u slhkan diri u sepenuhnya..b..ayg nk u tau..u adalah anak,adk,hubby yg sgt2 baik.dgr kater n lembut hati..u sakit coz u sering dipersalahkan wlaupun bukan u yg slh...kalo ayg jadi u pown ayg akn raser gtau..bukan ayg jer..sumer org pasti akn raser gtu....jadi jgn slhkan diri u..u buat bnda yg betul..cuma diorg yg x nmpak n x mau mengakui kesilapan mereka..ayg nk u sabar ya syg..syg walaupun mmg susah utk kembalikan keadaan itu ...tanpa kejersama n kesedaran sumer..tapi yg paling pnting sekali diri u...mybe u x mampu utk bersihkan air yg keruh ni sendirian..tapi ayg nk u tabah n sentiasa meminta dipermudahkan dalam menjalani urusan kehidupan,,,,tntang selebihnya,,mybe kita x da kuasa utk menegur,kita juga dikatakan x da hak utk becakap oleh mereka..tapi kita msih boleh berdoa supaya dibukakkan pntu hatinya utk berubah dan menyedari kesilapan yg tlh dilakukan...selama maner hanya ALLAH yg mengetahui..tapi ayg nk u x berhenti utk terus berdoa ...ya..ayg pown sentiasa mendoakan kebahagiaan akan datang pada u n ur fam satu mse nanti..sama2 doakan ya..insyaALLAH..amin....maaf la kalo sgala kater2 ayg x memberi motivasi ayg x mahir dalam perkara nie..tapi ayg nk u tau ayg sentiasa ader menyokong u x kira betapa susah u... ayg syg b..harap u tenang dan sabar dalam menghadapi musibah yg melanda..insyaALLAH..


beberapa kata semangat yg dari ayg ..harap dapat naikan semangat syg..i love u hakimi....

@“Semua benda yang hebat telah dicapai oleh orang yang berani untuk percaya bahawa sesuatu di dalam diri mereka adalah lebih hebat dari situasi. Kesusahan adalah peluang yang menyamar. Dalam kesusahan, terdapat peluang! Antara masalah pada semua orang adalah mereka menghabiskan terlalu banyak masa menangis di depan pintu yg tertutup rapat di depan muka mereka,sehingga mereka tidak melihat 9 lagi pintu yang terbuka untuk mereka. Hanya lakukan yang terbaik dan biarkan keputusannya di tangan Tuhan. Anda mungkin tidak dapat apa yang anda inginkan, tetapi anda akan selalu dapat apa yang anda berhak miliki. Jangan, jangan, jangan sekali-kali berputus asa"

@Today is not a good day to give up” Berpikirlah positif bahwa hari ini bukanlah hari untuk menyerah

@Life is either a daring adventure or nothing.”
Hidup adalah petualangan yang membutuhkan keberanian, bila tidak itu bukanlah hidup.

@Hadiah paling berharga hanya diberikan kepada orang yang menemui kesusahan tetapi dia tidak pernah berundur atau merungut atau berputus-asa.

@Hidup adalah satu kesilapan yang berterusan di mana kita belajar untuk menjadi sempurna.

@kita selau gembira bila setiap kali matahari kiter sntiasa ader menyinari kehidupan kita..tgh2 kita gembira..ALLAH turunkan hujan yg lebat n kilat...dan juga ilangkan matahari kita..puas kita menangis cari mane matahari kita..n slhkan nasib kita..tapi rupa rupanya ALLAH nk hadiahkan kita sebuah pelangi yg indah...

@
Patience, persistence and perspiration make an unbeatable combination for success.

@ALLAH tidak akn mengubah sesuatu kaum itu melainkan dier mncuba dan berusaha utk mengubahnya sendiri...

@masalah diataas muka bumi ni sumer ader jalan penyelesaian nya..x kira la aper jenis masalah kita..samaada perasaan cinta k..sakit k...blajar k ..dan kemuncak kepada maslah ader lah mati..bila kita dah mati baru x da solution..yg tinggal hanya kita dan maha pencipta jer.....renung2 kan...

@org yg berjaya adalah org yg sentiasa berusaha utk mengeluarkan dan menyelesaikan diri nya daripada masalah yg akn membuatnya putus asa...dan mnjadi org2 yg gagal..

@org yg mempunyai sifat sabar,tabah dan cekal adalah org yg akn menemui kebahagiaan yg kekal abadi dalam kehidupan mereka....


emm..ayg arap b u kuat ya syg..ayg akn sentisa sokong b..ingat..ayg syg b..bagaimana pown situasi u ayg akn sentiasa ader..itu janji ayg pada b..ayg syg pada b bukan utk suka2..n ader biler u epy jer..ayg sentiasa serius dalam perhubungan kita..harap berkekalan..insyaALLAH..Amin..maaf ya kalo kater2 ayg x cukup utk sembuhkan sedikit kelukaan dalam hati b.....but ayg harap ia akn beri kesan positif pada diri kamo..syg.tenang ya dalam menghadapi dugaan idupp.. .i love u..ayg syg sgt2 kamo..muhammad hakimi erdiew..

"im like a shadow.im always here to accompany u every step of the way..but u know the differnce a shadow and me..?i'd still be here even if there's no light to shine anymore.."

No comments:

Post a Comment