Followers

Sunday, December 26, 2010


salam
dear izreen

hari ni ,aku x tau nk post aper...jadi aku letakkkan ..beberapa bnda nie..bagi aku lawak n aku suka..ni hubby aku la yg kasi kat aku..he3..mle3 lambat juga nk pahamtapi dah tgk btol2 baru la paham...ahhaha....nk kater lawak sgt x la kowt..tapi bag aku lawak...hahhahaa..aku ske..:)...ni lebih kepada kesengalan la...he3jom smer2 tgk..

Saturday, December 25, 2010

salam
dear izreen

ni adalah yg karya yg bagi aku kelakar..hahaha..ni hubby aku lah yg kasi..gelak aku tgk nk tgk..jom..hahahhaha...kelakar

kasut2 kesygngan ku

salam..
dear izreen..
he3..mlm nie..aku bosan.xtau nk wat per..jadi aku mncari idea untuk watcari kejer..he3..jom aku perknalakan kasut2 kesyng aku n kasut2 yg aku ske pakai wlaupun bukan milik aku jga ..haha..jadi milik saper??ahaha..kasut2 ni sebhagian nya milik aku dn sebahgian agy milik akk aku..kami ni ske share barang..ahhahah...baguskan..x perlu takowt la kan..coz kaki kami dua2 x bau longkang..hahha..ia bukan lah kasut yg lawa tapi kasut ni aku selesa pakai coz sedap n selesa..jom..kita lihat calon2 nya...http://www.emocutez.com


@ini merupakan kasut pertama aku..hahah..aku dulu cm lelaki sikit..pakai kasut sport jer..haha..even skrg aku still lebih suka pakai kasut sport tapi..aku still belajar pakai kasut permpuan...dulu aku x sker coz aku rasr cm gedik jer..hahhaa..tapi now aku dah paham..ye ar ..skrg pown bidang aku memerlukan kami utk memakai sebegitu..kat kelas ..kita org maner boleh pakai kasut sport..so ak dah biasa dah...he..ok kasut ni aku beli time aku fom4 kowt..first
time..hahahhahttp://www.emocutez.com
@ok..seterusnya..kasut ni aku pown beli pakai duit sendiri..hahaha..ni aku beli wktu aku fom4..hahahhaa...aku beli ni xoz aku x tau nk wat per ngan duit yg aku ader..jadi ak ambik keputusan utk beli..he3...kasut ni selesa ..dier punya kulit sedap sejut...
@seterusnya ini adalah kasut..mula2 akk ak yg beli..tapi dier x pakai..hahaha...coz aku kater buruk.padahal aku sesajer jer..atoyai...dah beli pakai la kan..dier x pakai jadi aku pown mengambil ksut itu utk dipakai..he3..boleh than juga..lawa tapi tumit dier tinggi n halus jer..mula2 aku blajar jaln pakai ksut ni r..abis bengkak kaki ak,,hahhaha..tapi dapat pujian coz org kater ak pakai kasut tu cntik,,jadi aku pown letaklah jadi diantara kasut kesayang ak..hahahha


@seterusnya,,ni plak adalah kasut2 aku yg aku ske pakai waktu g kelas..sgt2 selesa...aku suka pakai weges..coz aku ni kan kasar sikit jadi wedges adalah pilihan terbaik utk diriku..hahaha...sumer ni aku beli of course r ngan duit aku sendiri kan....he3...wlaupun x cntik tapi aku suka sgt2..selesa kowt......:)hahhahahahttp://www.emocutez.com

first kasut beli wktu mula2 nk msk u..dah buruk dah..hahahha
kasut ni aku beli coz aku bosan n x tau nk wat per suit ngah byk.hahah..time ni aku kuar kat melaka central..he3...
ok.kasut itam kat ats nie..adalah ksut kesygn aku..kasut ni ak ske pakai ngan jubah..coz nampak cntik..hahha..kasut ni pown aku slalu bwk g kelas...ni aku beli kat mahkota parade..he3...bagi aku kasut ni mmg lawa n ader daya tarikan sndiri...dah buruk dah jga..coz aku slalu pakai..tapi aku x kesah pown..coz aku mmg syg sgt2 kat kasut nie..syg sgt2...hahah.....ni antara top 5 yg paling ak syg...http://www.emocutez.com

berikut adalh kasut aku ngan akk aku..kitaorg share..he3..biasa la kan adek badik kan..kaki aku ngan dier x da beza pown..hahahha....




ok la..ader agy..tapi bukan lah yg ak suka sgt hahaha...ni la yg terbaik yg aku suka...he3....

JOM SAMA2 KITA BERUBAH KPADA KEBAIKAN






BERIKUT ADALAH KATA YG KITA BOLEH JADIKAN PEMBANTU UNTUK MEMBAKAR SEMANGAT KITA UNTUK LAKUKAN KEARAH KEBAIKAN DAN MENAIKAN SEMANGAT KITA KEARAH MNJADI SEORG YG POSITIF..SETIAP HARI KITA AKN MELAKUKAN BERMACM2 PERKARA YG TANPA KITA SEDAR KITA MENJADI ORG YG NEGATIF..DAN BUAT KITA JATUH...JADI MARI BERSAMA SAYA UTK BERSAMA2 KITA BERUBAH MENJADI INSAN YG BERMOTIVASI TINGGI..SETIAP USAHA YG KITA LETAK INSYAALLAH PASTI ADER HASILNYA...MOGA2 KITA DAPAT MNJADI ROLE MODEL PAD DIRI KITA SENDIRI,,:)SAMA2 BERUBAH DAN SELAMAT BERAMALL...:)


@Pagi ini, saya bangun dalam keadaan sangat baik. Saya bangun dengan hati yang senang. Seperti mentari pagi yang menjalankan tugasnya menyinari semesta, saya pun bangun dan segera menjalankan tugas dan aktivitas saya hari ini. Saya akan melakukan tugas saya dengan sebaik-baiknya.

@Saya adalah orang yang penuh motivasi. Setiap hari motivasi saya makin berkobar. Saya sangat YAKIN dan PERCAYA kalau apa yang saya impikan nanti bakal menjadi kenyataan. Saya percaya itu. Keyakinan ini bahkan sudah mengakar ke alam bawah sadar saya. Setiap kali saya merasa lemas, alam bawah sadar saya mengingatkan dan memberi motivasi kalau “saya bisa!”, bahwa “saya adalah seorang pemenang.”

@Ketika saya berbicara, suara saya terdengar jelas, kuat, dan percaya diri. Saya sekarang percaya diri dalam segala situasi. Sebab saya adalah pemimpin yang memimpin dengan penuh kepercayaan diri.

@Saya sekarang hidup dipenuhi keyakinan, kepercayaan dan kepastian. Saya sekarang orang yang percaya diri dan tegas. Dan hari ini saya menggunakan 100 % kapasitas diri saya. Tiap berjalan dan bergerak, saya menjalankannya dengan penuh keyakinan, namun tetap tenang. Saya sekarang adalah sosok yang kuat, mengesankan, dan lebih menarik setiap harinya. Kepercayaan diri dan kemampuan saya terus meningkat secara drastis tanpa henti.

@Setiap hari saya bertambah baik dan makin bertambah baik. Saya menetapkan tujuan yang jelas dan membangun motivasi kuat untuk meraih apa yang saya inginkan. Sekarang segalanya menjadi jelas. Apa yang saya bayangkan dulu, kini kian dekat menjadi kenyataan. Lebih dekat dan makin dekat. Dan saya percaya SAYA BISA mendapatkannya. Tiap saat saya menerima banyak sekali anugerah dan kebaikan dalam hidup ini. Seluruh tubuh saya sekarang jadi tahu, apa misi dan tujuan saya hidup di dunia ini.

@Saya percaya pada keyakinan kuat yang tertanam dalam diri saya. Berkat motivasi yang bertambah kuat setiap saat. Apapun yang saya percaya bisa dapatkan, saya yakin bisa saya dapatkan. Saya menciptakan “keberuntungan” saya tiap hari. Saya mencapai tujuan-tujuan saya dengan penuh riang gembira. Saya visualisasikan apa yang saya inginkan dan saya melakukan ACTION seperti dalam visualisasi tersebut. Dengan keyakinan ini saya bisa mewujudkan kenyataan apapun yang saya mau.

@Semua yang saya butuhkan ada dalam diri saya sekarang. Saya adalah sosok yang bersahabat, terbuka, dan percaya diri. Saya juga pemberani dan tegas. Dengan semua ini saya mampu mengubah apapun dalam hidup saya seperti yang saya inginkan. Dan saya siap menerima tanggung jawab untuk perubahan hidup yang saya akan alami nanti.

@Saat saya berbicara dengan orang lain, saya menatap mata lawan bicara saya dan berbicara dengan percaya diri. Saya buat momen itu menjadi begitu menyenangkan. Dalam tiap gerakan tubuh yang saya lakukan, saya melakukannya dengan tenang dan penuh percaya diri. Setiap kali kelopak mata saya tertutup dan saya menghirup udara dalam-dalam, kepercayaan diri saya bertambah kuat dan memenuhi seluruh bagian-bagian dalam tubuh saya. Saya melihat diri saya sekarang adalah sosok penuh percaya diri, punya keyakinan, dan berani mengambil tindakan.

@Setiap hari, energi percaya diri dan rasa antusias saya meningkat drastis. Sebab saya punya komitmen untuk terus meningkatkan kemampuan diri saya setiap hari. Apa yang saya bayangkan bisa saya lakukan, pasti saya bisa lakukan. Dan saya melakukannya dengan konsisten dan penuh keberanian.

@Ekspresi wajah saya saat ini menggambarkan rasa yakin dan percaya diri. Sekarang saya mengalami masa-masa paling menyenangkan dalam hidup saya. Dan momen ini menginspirasi saya untuk lebih percaya diri dan memiliki harga diri. Saya berbicara pada diri saya dan orang-orang di sekitar saya dengan keyakinan. Saya sekarang mengontrol seluruh diri saya. Perkataan saya, pikiran saya, dan perasaan saya, semuanya ada dalam kendali saya. Rasa percaya dalam diri saya ini bukan hanya menginsiprasi saya sendiri, namun juga menginspirasi setiap orang yang saya temui.


SIMPAN KOLEKSI KATA2 MUTIARA DAN KALIMAT MOTIVASI DIATAS..PILIHLAH KATA2 YG KAMOO RASER SESUAI UTK MENAIKAN SEMANGAT KAMOO..SENTIASA BACA KATA2 MOTIVASI INI..X KIRA WKTU PAG,SLPAS BGN TYDO,WKTU REHAT.SELPS MAND ATAU MLM SEHARI SEBELUM TYDO...

LIHAT PERBERBEZAAN DALAM BEBERAPA HARI KEHADAPAN..INSYAALLAH KITA AKN TEMUKAN DIRI KITA YG BRU..DAN MNJADI ORG YG LEBIH BAIK DIBANDING KETIKA PERTAMA KALI..JOM SAMA2 KITA BUKTIKAN..MISS BULAT HARAP KITA AKN SAMA2 DAPAT MNJADI INSAN YG POSITIF DAN YAKIN DGN DIRI SENDIRI...JOM KITA LAKUKAN BERSAMA..CHAYOX2X..

Salam ACTION!

Friday, December 24, 2010

MARI RENUNGKAN BERSAMA SAYA




@Hari ini sebelum kita mengatakan kata-kata yang tidak baik,
Fikirkan tentang seseorang yang tidak dapat berkata-kata sama sekali.

@Sebelum kita mengeluh tentang rasa dari makanan,
Fikirkan tentang seseorang yang tidak punya apapun untuk dimakan.

@Sebelum anda mengeluh tidak punya apa-apa,
Fikirkan tentang seseorang yang meminta-minta dijalanan.

@Sebelum kita mengeluh bahawa kita buruk,
Fikirkan tentang seseorang yang berada pada keadaan yang terburuk di dalam hidupnya.

@Sebelum mengeluh tentang suami atau isteri anda,
Fikirkan tentang seseorang yang memohon kepada Tuhan untuk diberikan teman hidup.

@Hari ini sebelum kita mengeluh tentang hidup,
Fikirkan tentang seseorang yang meninggal terlalu cepat.

@Sebelum kita mengeluh tentang anak-anak kita,
Fikirkan tentang seseorang yang sangat ingin mempunyai anak tetapi dirinya mandul.

@Sebelum kita mengeluh tentang rumah yang kotor kerana pembantu tidak mengerjakan tugasnya,
Fikirkan tentang orang-orang yang tinggal dijalanan.

@Dan di saat kita letih dan mengeluh tentang pekerjaan,
Fikirkan tentang pengangguran, orang-orang cacat yang berharap mereka mempunyai pekerjaan seperti kita.

@Sebelum kita menunjukkan jari dan menyalahkan orang lain,
Ingatlah bahawa tidak ada seorangpun yang tidak berdosa.

@@@Dan ketika kita sedang bersedih dan hidup dalam kesusahan,
Tersenyum dan berterima kasihlah kepada Tuhan bahawa kita masih hidup !

Tuesday, December 21, 2010

AZAM AKU BHA..




NAma: AmIeRa BIntI AbdUL WahaP

umOr: 18tAhuN

tmPat Lahir: Key eLL

taRiKh Lahir: 16 OctoBer 2010

FavourITe cOloUr :OranGe,blaCk,Brown

FavourITe fooD :aYam ....

HusbAnd: muHammad Hakimi ERDieW...

Azam 2011
  • menjadi hambanya yg beriman..perbanyakkan amaln sunat dan pertingkatkan yg wajib..
  • jadi anak yg solehah...dan dapat mengembirakan hati kedua ibu bapa
  • jadi pelajar yg bersugguh sungguh dalam segala hal..n mendapat result yg ccemerlang utk sem 2 kali ini..pertingkatkan aper yg kurang.....
  • jimatkan duit..he3
  • n dapat mnjaga hubunganku dgn my hubby...insyaALLAH...amin
itu jer la yg buat maser ni..he3...aku harap thn depan lebih baik dari thn nie....ermm...malam nie pas magrib my family akn g dinner sama2..hahhaha...terbantut la diet aku ary nie..x per2.kna makan kenyang2 nanti kena marah ngan org tu..he3..x mo dier marah2..nanti comel dier hhilang..he3...ermm..takowt nyer..kalo x da aral melintang esk atau lusa brg tu akan smpai kat dier..hahah..malu seyh..tapi dah tau gne pos raser seronok sgt2..kalo boleh nk pos tiap2 hari jer..hhahaha.....seronok...tapi x pe la lain kali la..tunggu duit turun dari langit...x turun2...hahahhahaha..ermmm..skrg kul 11 pagi..aper la syg aku tu ngah wat ya..msti tydo agy..he3.comel sgt2 dier tu...geram jer..hahha...ermm,,kitaorg dah baper ary x borak dalam phone coz kita berdua x da kredit...nk topup kita dua org ni wat maser skrg tanam anggur kan...jadi x dapat la....nasib la adr lappy ni..dapat la gner sbagai tmpat perantaraan utk berhubung ngan my hubby...he3..aku syg sgt2 dier..n aku harap hubungan aku dan dier akn berkekalan..insyaALLAH..amin....

ermm..x lama lagi dah nk start blajar balik..takot ader ..x sabar2 pown ada..he3..nk cbe utk capat azam baru ..barang2 keperluan x beli agy...atoyai..banyak pening wha..nasib aku dah buat senarai aper yg perlu beli.barang2 yg lama yg boleh gner.tu gner la dulu...kan..save sikit bajet kan..lagi pown wat per beli barang2 baru kan kalo barang lama leh gner kan..he3...ermm...tapi takot x sempat jer..aku x tau bila nk kuar beli..ermm..pasal asrama pown aku x paham sgt pasal u nie...tanya kwn pown byk sgt pndappat..x per la..aku harap sumer berjalan dgn lancar.....amin..

Monday, December 20, 2010

pown!!pown!!




salam dear izreen
sori dah lama x jenguk ko ya..aku nk ceritakan ckit la aper yang blaku..he3.

first,aku mengucap syukur alhamdulillah coz setelah penat lelah ku ini akhirnya membuahkan hasil.result aku pada first sem ni mendapat anugerah dekan...3.52.aku dapat 6a1b n 1c..sedih tol..math aku yg c..geram wha.nasib lulus...huhu....wlaupun pointer aku x berapa tinggi tapi aku bersyukur diberi peluang utk merasa gembira seperti org lain..dan yg paling pnting aku dapat gembirakan hati kedua ibu bapaku..aku dah wat azam,,utk sem2 ni ..aku nk dapat kan poointer yg lebih tinggi..x mo lagi leka n main2...more focus 4 my study 2 achieve my dreams...insyaALLAH...AMIN....

second,tadi aku check keputusan asrama..n alhamdulillah permohonan aku berjaya..tapi yg seterusnya nk kna wat aku pown x tau agy..nanti tanya lah dak2 u tu..he3..tapi sekurangnya..dah tau permohonan dah berjaya pown dah senang aty,kurang la sikit tekanan yg aku hadapi ni...he3....

third,he3...pagi tadi aku berjaya mengunakan perkhimatan pos malaysia utk pertama kali dalam idup aku..hahahha..bangga nie..hahah.aku x pernah pos barang or paper kat org...jejak kaki kat pejabat pos pown x pnahn..hahah....akhirnya hajat aku utk mengirim barng pada seseorg jauh nun disana tercapai..amin..he3...n aku harap dier akn suka ngan aper yg aku kasi...aku mmg x da kemahiran beli2 hadiah nie...hah..selalunya org yg kasi aku..hahahha,,mmemain jer....aper2 pown aku raser puas dpt kasi kat dier..seolah2 dapat lepas rindu..haha..aku harap cinta aku ngan dier akn sentiasa utuh dan makin mekar...insyaALLAH...amin....so korang doakan la ya perhubungan aku ngan dier..aku mmg cinta kat dier seiklas hati aku....he3.....x sabar raser nya nk tunggu dier dapat barang 2..hahha..tapi malu pown ader..coz byk juga hasil tgn aku..hahhaha...aku ni mmg ske buat mcm2 wlaupun x kreatif pown...hahahah..aku harap dier epy n gembira ya...syg my hubby...mmuuahh......

dan akhir skali,,,aku mengharapkan thn 2011 yg bakal mendatang ni akan lebih baik dari tahun sebelum ini..aku juga harap kami berdua akan sama2 berjaya di dalam bidang kami masing2...dan mencapai cita2 yg kami idamkan....insyaALLAH ...amin...kimiera 4 ever......

Thursday, December 2, 2010

APA KATA HATI?


salam
dear izreen..
selamat petang..he3..


emm.aku just nk gtau..nak luahkan..naper hati aku sakit sgt2 ya..naper hati aku sedih..naper aku asyik nak nangis jer..hum..arghh....aku x suka ader persaan cmnie..aku sukakan diri aku dalam keadaan periang n gembira sentiasa ..tapi aku raser sedih..aku raser nk nangis..ermm..aku x tau nk terang cmner..tapi hum..now my heart really hurt...x per la ..aku redha menghadapi sgala dugaan yg mndatang...hati aku dah biasa merasa kesedihan since dulu lagi n aku tau aku mampu untuk melawan raser sedh aku tu..wlaupun sakit sgt..aku sentiasa akn pk positif wlaupun hati aku ni aku x tau naper semenjak ni jadi lembut pla..senang sgt nk menitiskan air mata..hahah...sengal kan...ermm..cmner ya nk pujuk n rawat hati yg luka...aku dah cuba nk pasrah dgn sesuatu mslah but kadang2 x menjadi..sebaliknya aku akn lagi sedih..aku suka dgr lagu kalo bosan or sedih..tapi kalo dgr lagu bukan bantu aku utk hapuskan kesedihan tu tapi sebalknya membuatkan hati aku lagi merintih..tahla...ermm.aku raser aku rase sedih coz mybe aku x tau la nk ketegorikan ia sebagai satu kelebihan or kekurangan ...hahah.."aku x boleh membenci org"aku mmg x boleh..sebalikmya aku akn raser syg ngan sumer org n x kira la kalo org tu benci aku...humm...izreen aku nk gtau..yg hati aku sedih sgt2..hum..but alhamdullilah..dalam kesedihan nie aku masih bole lagi tenang..btol kater kan kita kna jaga hubungan dengan ALLAH..insyaALLAH dier akn bantu kita...aku harap aku akn dapat mnjadi hambanya yg beriman..walaupun aku bukanlah seorg yg telalu baik dan kuat agama..tapi aku x kan berenti utk mncari ilmu dan memperbaiki setiap kelemahan aku...aku harap akn ader kesudahan yg mengembirakan....jad aku nk minta maaf pada sumer ya...kalo aku ader wat slh..sama ader secara sedar atau x sedar...aku x pernah ader niat utk melukakan kamu semua..hati aku akn resah kalo aku raser ader org x suka kan aku atau x senang ngan aku.even sebenarnya itu perasaan aku sahaja...aku x mau org benci aku tanpa dier mengenali amiera wahap yg sebenar..n aku mengharapkan juga org2 yg amat aku ssyg akn sentiasa menyanngi aku setulusnya seperti maner aku juga sygkan mereka...satu jer aku minta..segala aper pown..jujur shja ngan aku..aku akn menerima walaupun ia pahit....ya....AKU SYG SUMER YG HADIR DALAM IDUP AKU....ESPECIALLY MY FAMILIES,N HAKIMI..

FROM ME TO YOU


Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can’t see which way to go
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way

Everytime you commit one more mistake
You feel you can’t repent
And that its way too late
Your’re so confused, wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame


Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way

Turn to Allah
He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don’t let me go astray
You’re the only one that showed me the way,
Showed me the way x2


Insyaallah x3
Insya Allah we’ll find the way

UNTUK INSAN TERISTIMEWA









salam
dear izreen

emm..today aku nk gtau tntang betapa risaunya aku pada seseorg nie..em..aku sebenarnya sedih coz x dapat bantu dier ..aku terus terang kalo boleh aku nk bantu sepenuhnya.tapi aku terbatas n aku tau benda2 yg aku cakap x da membantu dier ..sebaliknya menyebabkan hatinya sakit..humm..aku cuma nk bagii sokongan pada dier n aku nk dier tau dier x kan pernah keseorgn..coz aku akn sentiasa ader utk dier...aku ader utk dier bukan shja time dier epy,malah aku ader saat dier susah,marah,sedih setiap masa...semalam satu hari aku x keruan pikir kan pasal dier..aku pk bagaimana nk naikkan semangat dier...aku tau x da saper yg dgr luahan hati dier n sering persalahkan dier kat saner..ermm..aku mungkin bukan pakar motivasi..tapi aku iklas..nasihatkan dier..aku nk dier sentisa kuat n bersemangat..menjalani kehidupan disana...aku harap dier akn mnjadi seorg yg tabah n kuat walaupun aku tau bnda yg dihadapi nya itu sgt sakit utk ditelan..tapi aku harap dier yakin bahawaa satu hari nanti pasti ader ganjaran utk kesabaran n ketabahan dier ..percayalahh ya..n yg paling pnting aku nk dier jaga hubungan dier ngan ALLAH..itu paling penting ,,kalo b raser keseorg n raser lemah,tmpat terbaik utk kita mengadu n memohon pertolongan adalah ALLAH ...insyaALLAH pasti b tenang utk hadapi sumer nie..mybe ayg x dpat raser situasi sebenar masalah disana..tapi ayg tau penyelesaian kepada setiap mslah pasti ader x kira ia lambat atau cepat..kerana setiap masalah pasti ader penyelesaian nya syg ya...yakin bahawa ALLAH sygkan b..sebab tu dier bagi dugaan nie..nk tgk utabah x mnjalani n yg pling pnting segala dugaan ini diberi utk menguji keimanan kita sebagai hambanya ....b...ayg nk b tau..wlaupun sakit mcm maner pown..itu adalah kehidupan...dengan menjalani sgla kehidupan dgn penuh dugaan dan cabaran itu lah yg akan mematangkan dan memahirkan b utk menjalani kehidupan yg mendatang ..setiap maser kiter diuji dgn dugaan ...hanya kita yg menentukan sama ader kita adalah winner atau losser..but i know my hubby seorg yg sentiasa menang coz dier sgt kuat hadapi bnda nie..ayg yakin kamu dapat hadapi nya..b pown kena yakin dgn diri b..ayg sgt2 yakin dgn diri b..n ayg x nk u slhkan diri u sepenuhnya..b..ayg nk u tau..u adalah anak,adk,hubby yg sgt2 baik.dgr kater n lembut hati..u sakit coz u sering dipersalahkan wlaupun bukan u yg slh...kalo ayg jadi u pown ayg akn raser gtau..bukan ayg jer..sumer org pasti akn raser gtu....jadi jgn slhkan diri u..u buat bnda yg betul..cuma diorg yg x nmpak n x mau mengakui kesilapan mereka..ayg nk u sabar ya syg..syg walaupun mmg susah utk kembalikan keadaan itu ...tanpa kejersama n kesedaran sumer..tapi yg paling pnting sekali diri u...mybe u x mampu utk bersihkan air yg keruh ni sendirian..tapi ayg nk u tabah n sentiasa meminta dipermudahkan dalam menjalani urusan kehidupan,,,,tntang selebihnya,,mybe kita x da kuasa utk menegur,kita juga dikatakan x da hak utk becakap oleh mereka..tapi kita msih boleh berdoa supaya dibukakkan pntu hatinya utk berubah dan menyedari kesilapan yg tlh dilakukan...selama maner hanya ALLAH yg mengetahui..tapi ayg nk u x berhenti utk terus berdoa ...ya..ayg pown sentiasa mendoakan kebahagiaan akan datang pada u n ur fam satu mse nanti..sama2 doakan ya..insyaALLAH..amin....maaf la kalo sgala kater2 ayg x memberi motivasi ayg x mahir dalam perkara nie..tapi ayg nk u tau ayg sentiasa ader menyokong u x kira betapa susah u... ayg syg b..harap u tenang dan sabar dalam menghadapi musibah yg melanda..insyaALLAH..


beberapa kata semangat yg dari ayg ..harap dapat naikan semangat syg..i love u hakimi....

@“Semua benda yang hebat telah dicapai oleh orang yang berani untuk percaya bahawa sesuatu di dalam diri mereka adalah lebih hebat dari situasi. Kesusahan adalah peluang yang menyamar. Dalam kesusahan, terdapat peluang! Antara masalah pada semua orang adalah mereka menghabiskan terlalu banyak masa menangis di depan pintu yg tertutup rapat di depan muka mereka,sehingga mereka tidak melihat 9 lagi pintu yang terbuka untuk mereka. Hanya lakukan yang terbaik dan biarkan keputusannya di tangan Tuhan. Anda mungkin tidak dapat apa yang anda inginkan, tetapi anda akan selalu dapat apa yang anda berhak miliki. Jangan, jangan, jangan sekali-kali berputus asa"

@Today is not a good day to give up” Berpikirlah positif bahwa hari ini bukanlah hari untuk menyerah

@Life is either a daring adventure or nothing.”
Hidup adalah petualangan yang membutuhkan keberanian, bila tidak itu bukanlah hidup.

@Hadiah paling berharga hanya diberikan kepada orang yang menemui kesusahan tetapi dia tidak pernah berundur atau merungut atau berputus-asa.

@Hidup adalah satu kesilapan yang berterusan di mana kita belajar untuk menjadi sempurna.

@kita selau gembira bila setiap kali matahari kiter sntiasa ader menyinari kehidupan kita..tgh2 kita gembira..ALLAH turunkan hujan yg lebat n kilat...dan juga ilangkan matahari kita..puas kita menangis cari mane matahari kita..n slhkan nasib kita..tapi rupa rupanya ALLAH nk hadiahkan kita sebuah pelangi yg indah...

@
Patience, persistence and perspiration make an unbeatable combination for success.

@ALLAH tidak akn mengubah sesuatu kaum itu melainkan dier mncuba dan berusaha utk mengubahnya sendiri...

@masalah diataas muka bumi ni sumer ader jalan penyelesaian nya..x kira la aper jenis masalah kita..samaada perasaan cinta k..sakit k...blajar k ..dan kemuncak kepada maslah ader lah mati..bila kita dah mati baru x da solution..yg tinggal hanya kita dan maha pencipta jer.....renung2 kan...

@org yg berjaya adalah org yg sentiasa berusaha utk mengeluarkan dan menyelesaikan diri nya daripada masalah yg akn membuatnya putus asa...dan mnjadi org2 yg gagal..

@org yg mempunyai sifat sabar,tabah dan cekal adalah org yg akn menemui kebahagiaan yg kekal abadi dalam kehidupan mereka....


emm..ayg arap b u kuat ya syg..ayg akn sentisa sokong b..ingat..ayg syg b..bagaimana pown situasi u ayg akn sentiasa ader..itu janji ayg pada b..ayg syg pada b bukan utk suka2..n ader biler u epy jer..ayg sentiasa serius dalam perhubungan kita..harap berkekalan..insyaALLAH..Amin..maaf ya kalo kater2 ayg x cukup utk sembuhkan sedikit kelukaan dalam hati b.....but ayg harap ia akn beri kesan positif pada diri kamo..syg.tenang ya dalam menghadapi dugaan idupp.. .i love u..ayg syg sgt2 kamo..muhammad hakimi erdiew..

"im like a shadow.im always here to accompany u every step of the way..but u know the differnce a shadow and me..?i'd still be here even if there's no light to shine anymore.."

Wednesday, December 1, 2010

4 SOMEONE THAT I REALLY LOVE




Demi semua yang aku jalani bersamamu
Ku ingin kau jadi milikku

Ku ingin kau disampingku


Tanpa dirimu ku Hanya manusia tanpa cinta
Dan hanya dirimu yang bisa
Membawa surga dalam hatiku

Ku ingin engkau menjadi milikku
Aku akan mencintaimu
Menjagamu selama hidupku
Dan aku kan berjanji

Hanya kaulah yang kusayangi

Ku akan setia disini Menemani...

Sentuhanmu Bagaikan tangan sang dewi cinta
Yang berhiaskan bunga asmara
Dan membuatku tak kuasa

Ku ingin engkau menjadi milikku
Aku akan mencintaimu

Menjagamu selama hidupku
Dan aku kan berjanji Hanya kaulah yang kusayangi
Ku akan setia disini Menemani...

Di setiap arung gerak
Tersimpan di hati kecilku
Bahwa dirimu terindah untukku

Ku ingin engkau menjadi milikku
Aku akan mencintaimu
Menjagamu selama hidupku
Dan aku kan berjanji Hanya kaulah yang kusayangi
Ku akan setia disini Menemani...

Selama ku masih bisa bertahan
Selama ku masih bisa bernafas

Selama Tuhan masih mengizinkan
Ku ingin selalu menjagamu

Selama ku masih bisa bertahan
Selama ku masih bisa bernafas

AMIERA BINTI ABDUL WAHAP @MUHAMMAD HAKIMI ERDIEW BIN MUHAMMAD TARMIZI

p/s:em..me bukan seorg rupawan,dermawan,supermodel,ank raja n juga bukan seorg puitis ,bukan jga sorg yg pandai berkata-kata ..tapi pecaya la..wlaupun me byk kekurangan n x pndai utk meluahkan syg..tapi me iklas utk menyanyangi kamoo..pahamkan lirik kat ats tu auw..he3...me bukan la org yg pertama kamo syg tapi izinkan me jadi org yg terakhir dlm idup kamo yg akn teman,mencintai, dan menjaga kamo..me arap jodoh kiter akn pnjang..insyaALLAH Amin..

KENANGAN..




salam..
dear izreen..
dgrla nie..tadi aku terjumpa teks ucapan aku utk majalah skolah aku..hahahahha..... emm..windu sgt2.ni teks ucapan aku utk majalah skolah aku puteri edisi ke 45...



Bismillahirahmanirahim

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

Syukur ke hadrat ilahi dengan limpah dan kurnianya,telah memberikan saya peluang memberi sepatah dua kata dalam majalah puteri edisi ke 45 ini. Sekalung tahniah dan penghargaan diucapkan kepada semua ahli sidang redaksi yang telah bertungkus lumus menghasilkan majalah sekolah pada tahun ini. Tidak lupa juga kepada warga SMK Puteri Wilayah yang telah terlibat secara langsung atau tidak langsung. Semoga ‘PUTERI’ terus cemerlang sebagai wadah ilmu dan hiburan ilmiah kepada warga SMKPW.

Tanpa disedari, saya telah meranum akal dan mematangkan fikiran di sekolah ini selama 5 tahun. Sepanjang menuntut ilmu, terlalu banyak ilmu yang dikutip yang telah membentuk saya supaya menjadi seorang pelajar yang berdisiplin dan berketrampilan dalam semua aspek samada fizikal atau mental, terutamanya tugas sebagai ketua pelajar amatlah mencabar kerana kematangan dan kesabaran yang tinggi amat diperlukan untuk menghadapi pelbagai situasi yang mencabar. Terima kasih kepada pihak sekolah, guru-guru terutamanya Pn.Hamimah yang telah memberikan saya tunjuk ajar dan pengalaman yang sememangnya tidak dapat dijual beli dimana-mana sekaligus menjadikan saya seorang yang komited dan amanah terhadap tugas yang diberikan. Setinggi-tinggi penghargaan buat semua guru di SMKPW,tidak lupa juga kepada pengawas sesi 2008/2009 terutamanya penolong ketua pengawas Syaza Athirah yang telah memberikan banyak sokongan untuk meneruskan perjuangan ini.

Kepada semua warga SMKPW terutamanya calon PMR/SPM 2009, berusahalah bersungguh-sungguh kerana setiap usaha yang berterusan InsyaAllah akan diberikan ganjaran yang setimpal dengannya. Dengan penuh rasa rendah diri, saya mewakili suara-suara pelajar tingkatan 5 ingin memohon maaf andai kata ada tersilap bahasa, terlanjur kata dan menguris hati guru-guru. Semoga visi dan misi sekolah kita dapat dilaksanakan agar dapat melahirkan modal insan kelas pertama pada masa akan datang.

Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib seseorang itu melainkan mereka menentukannya sendiri.Akhir kalam, sentiasalah menghormati guru dan tuntutlah ilmu kerana Allah. Semoga SMK Puteri Wilayah bertambah cemerlang,gemilang dan terbilang.

yang benar

AMIERA BINTI ABDUL WAHAP.

KETUA PENGAWAS

SMK PUTERI WILAYAH

kenangan with my bendahari..

athirah razak

he3...alhamdulillah tamat sudah perjuangan aku as ketua pngawas skolah smk pw 2008/2009..yg tinggal adalah suatu kenangan dan memori terindah utk aku..coz wlaupun byk kepahitan yg aku raser ..tapi yg pahit tu bila ditelan lama2 akhirnya kita akn dapat merasakan kemanisanya jga....aku harap skolah smkpw akn terus maju dan berjaya...insyaALLAH Amin...


MISS SOMETHING...





salam..
dear izreen..

emm..aku windulah skolah lama aku..ermm..smkpw.windu la plak..hahha..skolah tu la yg bagi aku pelbagai peluang sehingga akhirnya aku dapat memegang jawatan ketua pengawas..hahaha...emm..teringat aku waktu kat saner aku rapat ngan sorg dak nie..em nama dier izreen..dier byk gler bantu aku epykan aku..hahha..wlalupun x dinafikan byk jgak gadoh..he3..tapi aku suka gadoh ngan dier..dier brutal but manja..hum..but now dier spm..aku arap dier dapat wat yg terbaik..gembirakan hati mama,papa n ur fam ya e...i hope dier sentiasa kuat but i know dier akan owkey.coz dier ok la..hahaha..

ermm..bout school..hum..windu sgt2 seyh...emm..even kat skkolah tu jgak la aku kna fitnah ngan kwn2 aku sendiri.x sumer..but sebilangan yg x leh tgk aku dapat sesuatu...or kelebihan..aku just nk nasihat la..kiter x perlu lah cemburu n iri hati pada setiap rezeki yg ALLAH berikan pada hambanya..setiap org ader rezeki masing2..naper perlu cmburu n burukkan seseorg..emm..jgn wisau kamu pown ader rezeki kamo sendiri..rezeki yg ALLAH kasi pada kiter ,,naper kiter x pnah nmpak..n x bersyukur.tapi rezeki org lain..kiter sakit hati..baik kew perbuatan tu aku bukanlah baik..tapi sekurangnya aku x pernah cuba busukkan org lain,coz aku tau x da gner kita saling mendengki antara stu sama lain.sekiranya seseorg tu ader kelemahan jgnlah kiter gnerkan kelemahan tu utk menjatuhkan dan memburukkan seseorg ..seeloknya kiter bantu n nasihati.supaya kelemahan tu diperbaiki.bukannya kiter memburukkan..ingat kiter jga bukan hamba yg sempurna..jadi kiter x da hak nk hukum seseorg tu..coz kita sumer samer...owkey..kalo kiter gembira dgn kejayaan org lain,,insyaALLAH hati kiter x kan berdendam ngan org..n sakit hati..aku cakap coz aku syg kawan2 aku..tapi pernah diorg perasan..x kan..x gner kiter berjaya dlm idup kwn kalo kiter x habis2 biarkan hati kita membenci n cemburu ngan rezeki org lain..ingatla..kita sma2 perbetulkan apa yg kurang..sama2 beramal bnda yg baik..aku x nasihat utk org lain jer.aku ingatkan diri aku jga..coz im not the perfect person...ok..smbg balik,

windu jga pada fans..hahaha...?ramai pemint kew aku?hahaha..mstilah typu..aku maner ader pemint..hahha..erm...but windu jga seteng2 yg byk berkoban tuk aku..kpada my junior especially..aisyah azhar,n aisyatul fitrah..diorg la yg paling2 baik kat aku...aku epy sgt ngan dak2 nie,,,he3..diorg manjakan aku..n aku sgt suka kna manja..ops!terbocor rahsia..hahhaha..peduli aper aku..hahahha..em..x lupa gak pada kakak2 aku yg sgt2 baik ngan aku..kakak aperya?? mstilah akk angkat aku..dari aku fom 1 smpai fom 4..trutama..kak farahyana..kak syazwani,kak jamaliah,n kak safiah..diorg nie..mmg syg gler kat aku....n aku pown syg sgt2 diorg..x sangka org mcm aku pown ader org syg kan..hahhaha..emm..i miss that moment so much...coz now..nothing special about my life, in my mind just think bout my fam,my studies,my hubby n my future,,that's all..n i hope i will get my hapiness with all of them..don't take my life away from me..wokey,,,FULLSTOP!he3

my beloved school
smk puteri wilayah,kg baru,
kuala lumpur
fom1-fom 5

friends vs myself??







salam

dear izreen..
hyep..emm..setelah skian lama tunggu akhirnya dapat pown aku on9..haha..tpi x lama. la.coz ary nie aku kna wat sumer kejer rumah..my mom n my dad xda ary nie...humm..aper aku nk cakap ya..he3..aku cuti agy sbulan la..secara kiraan kasarnya..hum..jadi citernya..tntang kebosanan ...argh...ko tau aku dah mati akal dah kat umah nie..x tau nk wat per..setiap hari wat harian yg sama ..ermm..nk kuar my dad jarang kasi kitaorg keluar coz risaukan kitaorg..n aku pown mmg x minat sgt2 kuar nie..malas ..tapi kalo nk kuar ..kawan nk kuar lak x da..emm..tah la..kwn2 aku diorg lain..diorg boleh kuar everytime...tapi time diorg kuar aku slalu ader aktiviti lain...biler aku plak free diorg lak x leh..jadi aku ambk keputusan malas nk kuar..emm..nk kejer pown mls..bosan nya...sebenarya bukan la seratus peratus mls..cume byk sgt kekangan..he3...emm..aku punya aktiviti kat umah cm biaser kemas umah ,mkn,tydo,berfikir, he3..nasib baik la ader henfon..hahah..dapatla ilangkan kebosanan yg melanda..n aku bersyukur.coz my hubby sentiasa ader saat aku perlukan dier..he3..bahagia sgt..kalo korg nk tau dier la mnjadi peneman aku setiap masa x kira dimana aku berada..senang cter ..dlm idup aku just ader ALLAH,keluargaku, dan hakimi erdiew..emm..

ermm..lagi nk kater aper ya..emm..k la..me tringgin nk wat luahan perasaan..hahah..ermm..citer dier begini..em..secara jujurnya me mmg x ramai kwn..mybe disebabkan aku ni seorg yg suka menyendiri n memikirkan mslah2 yg datang ...n aku bukan lah yg jenis kuar2 lepak2 jadi disebabkan itu aku kurang sgt2 kawan..tapi aku x peernah menyesal coz aku x mau buat n lakukan aper yg parents aku x kasi..aku x nk kecewakan mereka..ya mmg dalam kehidupan kwn sgt penting dlm kehidupan kiter ..dalam membantu menjalani kehidupan harian..tapi aku susah nk jumper kwn yg sejati...bagi aku kwn sejati adalah kwn yg sentiasa bersama kiter kala susah n senang..yg sentiasa nk mendampingi kiter bukan utk ambik kesempatan shja terhadap diri kita...sepanjang aku hidup secara jujurnya..aku x pernah jumper org yg betul2 yg layak digelar 'sahabat sejati'...susah yg byk skrg hanyalah teman yg kiter boleh kenal n jmper dimana2....aku nie bukan lah jenis memilih bulu bagi aku sesiapa sahaja boleh jadi kwn aku ..tapi slalunya remaja skrg yg digelar dan dianggap kwn..hanyalah org yg boleh wat kiter gembira..boleh hangout sama2...leh lepak sama2..ermm...kalo x..nothing for them...ermmm.

bagi aku kalo leh sumer aku nk berkawan, wat teman..walaupun aku baru kenal coz sikap sebenar aku ,aku mmg suka wat lawak n ceriakan org disekeliling aku..kalo leh aku x nk tgk org yg aku syg dalam keadaan sedih..ermm...dari dulu,,aku slalu usaha jaga perasaan org2 disekeliling aku,,aku usaha utk buat baik..n aku x kan pernah berkira aku punya tenaga utk org yg aku syg..tanya la sama sumer yg pernah hadir dlm idup aku..mcm maner aku berkoban kat mereka..aku x kan pernah mengharapkan harta org lain,hadiah,n sebagainya,,aku x tau naper,,tapi aku mmg x pernah pndang itu...bagi aku itu hanya luaran shja yg x mustahil akan hilang..yg aku nk hanya lah kasih syg..aku mmg pada zahirnya seorg yg brutal but dalam nyer aku punya hati dan perasaan..ermm...aku nk menyayangi dan disayangi...tapi aku x kan pernah utk melukakan hati setiap org ...aku x pernah merampas seseorg itu ddaripada org lain..tapi aku tau x sumer akn paham niat aku..ermm...aku minta maaf pada sumer yg merasakan diri aku nie menyibok n menyakitkan hati diorg..erm..aku x berniat ,,aku kalo boleh nk berteman ngan sumer org..agar aku dapat bahagiakan org2 disekeliling aku...


ermm....aku sebenarnya pown x tau naper lah aku mengarut..hahhaha,,ni lah slh stu kesan akibat kebosanan .hahaha..erm...aku minta maaf ya padaa sesiapa yg sakit hati dgn aku..aku hanya manusia yg x sempurna..byk kekurangan..tapi dgn kekurangan ni lah aku berharap kamu membantu aku memperbaikinya ...jgnla menghukum aku tanpa sebarang usul periksa..ermm..aku syg sumer org walaupun aku x da teman sejati..he3..ermm..