Followers


Friday, May 18, 2012

I.N.F.O.T.A.M.B.A.H.A.N

anugerah dekan sem3 2012
salam..hype dear izreen..ok ni ader sikit info tambahan kepada kekawan sumer..lelebih lagi utk adik2 yang bakal masuk ke alam universiti.matrix or fom 6 dan sebagainya...info ni walaupun sikit tapi sgt berguna utk kita sumer...dgn membuat 5 perkara ni jer..insyaALLAH...kita akan tergolong dalam kalangan org2 yang cemerlang ..bukan saja dari segi akademmik.malahan sahsiah..akhlak dan aktiviti2 luar..dan ia jga dapat mmbantu kita lebih berfikiran matang bagi menghadapi masalah2 yang mendatang.untuk menjadi insan yang cmerlang kita pertama sekali kna elakan diri kita dari terjebak dgn perkara2 negatif yang akan membuat kita lari dari visi kita....ok..so kita samer2 adaptasikan ini dlm kehidupan kita sebagai seorg pelajr..insyaALLAH..kita akan sama2 berjya..renung2kan dan selamat beramal..he3..bye..salam

BAGAIMANA ANDA BOLEH MENGHALANG DIRI ANDA DARI TERJEBAK DALAM PERKARA YANG NEGATIF.

1. Libatkan diri anda dengan kegiatan sukan yang menyeronokkan anda, seperti bermain bola sepak, renang, joging dan lain-lain.

2. Ambil bahagian dalam aktiviti sukarelawan seperti pertubuhan belia, persatuan penduduk, kelab di universiti anda (seperti Kelab Pembimbing Rakan Siswa).


3. Berkawan dengan rakan-rakan yang ada wawasan untuk berjaya.

4. Lakukan aktiviti sukarelawan seperti membersih kawasan taman, melakukan kerja-kerja amal di rumah anak yatim dan rumah orang tua. Lakukan aktivit keluarga angkat di kampung, membersih kawasan masjid dan surau, menjalankan kelas-kelas bimbingan kepada pelajar sekolah rendah dan menengah.

5. Jadikan pensyarah anda sebagai pakar rujuk, hormati pensyarah anda, jangan keji mereka
.

majlis anugerah dekan sem3.di hotel equtorial melaka.

p/s:pelajar yang cemerlang aderlah pelajar yang bijak mengatasi segala masalah yang mendatang dgn bijak dan sabar..mereka bukan la org yang sempurna tapi mereka sentiasa belajar dan berusaha untuk menjadi insan yang sempurna.jadi kawan2 ingat gagal sekali bukan gagal selamanya..semuanya letak pada diri kita sendiri utk menentukan nasib kita pada masa akan datang..sama2 renungkan dan selamat beramal..peace yowww..:)


No comments:

Post a Comment